"ובחרת בחיים": איך להמשיך אחרי אובדן?

    חיה ספיר No Comments on "ובחרת בחיים": איך להמשיך אחרי אובדן?

    מידי שבוע משוחחת רחל פסטג בתכנית "עניין משפחתי" עם היועצת והמטפלת מיכל כהן חי בסדרת שיחות בנושא זוגיות שנייה. בשיחה דיברה כהן על היכולת להמשיך בחיים לאחר חווית הזיכרון, והמשיכה את הסיפור מה אמר לה הרב ישראל מאיר לאו לאחר פטירת בעלה הראשון? | האזינו

    צילום: ללא קרדיט
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מידי יום ראשון בשבוע משוחחת רחל פסטג בתכנית "עניין משפחתי" עם היועצת והמטפלת מיכל כהן חי, בסדרת שיחות על זוגיות שנייה. "ברקע ימי הזיכרון וגם אנשים שמאבדים את קרוביהם, מה שמצוי בכל מקרי הזוגיות השנייה, נדבר על תחושת האובדן. אנשים נוטים להכחיש את האובדן, הם לא מקבלים את המקרה הקשה. ואז הם לא מצליחים להיפרד לעכל ולעבד את האובדן הגדול".

    כהן שיתפה במקרה אותו היא חוותה: "אז השלב הראשון הוא הכחשה, ולאחר מכן מגיע שלב הכעס. פגשתי אשה גדולה שסעדה את בעלה לפני שנפטר, לאחר מכן היא סיפרה על כמה דברים: היה לי כעס גם כאשה מאמינה, אחר כך מגיע תחושה של דיכאון – מחשבות עגומות, כישלון והחמצה, הדבר האחרון היא תחושת הקבלה וההשלמה עם המצב. איך ניקח את החיים למקום אחר, ואיתו המחשבון לאן ניקח אותו".

    "הרבי מליובוויטש אמר למצוא ולקחת את הרגשות האלו לצמיחה. יש זמן תחום לאבל המשמעותי, ואחרי שמוציאים אותו הוא הולך למקום חיובי. כאשר אנחנו נלך עם אותה אנרגיה למקום השלילי -זה כמו לופ שמוביל אותו לתהומות".

    האזינו



    0 תגובות